arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲

 دهمرده، نماینده مجلس: با تشکیل وزارت بازرگانی تمام وقت وزیر جدید صمت صرف جداسازی بخش بازرگانی خواهد شد/ تفکیک وزارت صمت به ابتدای دولت بعد موکول شود

حبیب‌الله دهمرده عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس گفت: معتقدم اگر قرار است تفکیکی در وزارت صمت صورت بپذیرد، این مسئله به ابتدای دولت آینده موکول شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس گفت: معتقدم اگر قرار است تفکیکی در وزارت صمت صورت بپذیرد، این مسئله به ابتدای دولت آینده موکول شود.

حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی در خصوص مخالفت با تشکیل وزارت بازرگانی گفت: ببینید اصل اینکه باید به ساختار بازرگانی در کشور خیلی بیشتر از وضعیت فعلی توجه شود، بدیهی است، همچنین اصل اینکه متاسفانه سیستم شبکه توزیع کشور ما رها شده است و الان هرکسی هرکاری دلش می‌خواهد می‌کند هم به نظر من خیلی ملموس و آشکار است و باید به نظام شبکه توزیع و نظام بازرگانی داخلی و خارجی توجه بسیار ویژه‌ای شود.

وی ادامه داد: اما آن چیزی که من معتقدم این است که با ساختار فعلی یعنی همین وزارت صنعت، معدن و تجارت و توجه و تمرکز بیشتر به حوزه معاونت بازرگانی داخلی و بازرگانی خارجی می‌شود خلاء موجود را پر کرد. 

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس تصریح کرد: وزارت بازرگانی پس از انقلاب چندین مرتبه ادغام و مجددا تفکیک شده است. سوال این است که اگر تفکیک این وزارتخانه لازم بود، پس چرا مجدداً تصمیم به ادغام آن گرفتیم و بالعکس. مسئله دیگر این است که وزارت صمت به تازگی دچار تغییر و تحولات مدیریتی شده و آقای علی‌آبادی تنها چند ماه است که اداره امور این وزارتخانه را در اختیار گرفته است.

وی افزود: با تشکیل وزارت بازرگانی، تمام زمان وزیر صمت باید صرف این شود که چگونه بخش‌های مرتبط با بازرگانی را از وزارت صمت جدا کند. علاوه بر این مناقشات، اختلاف نظراتی هم بر سر تفکیک سازمان‌های زیرمجموعه وزارت صمت به وجود خواهد آمد که انرژی آقای علی‌آبادی را خواهد گرفت.

دهمرده درباره اینکه تصویب لایحه تشکیل وزارت بازرگانی نیازمند دو سوم آرای نمایندگان مجلس بوده، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تشکیل وزارتخانه جدید موجب افزایش حجم دولت خواهد شد، این مسئله خلاف قانون برنامه ششم است و از این منظر حتما باید دو سوم نمایندگان به آن رای می‌دادند و بنده نسبت به عدم رعایت این موضوع از سوی هیئت رئیسه مجلس اعتراض دارم.

وی در واکنش به درخواست تعدادی از نمایندگان برای مسکوت گذاشتن بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس یازدهم عنوان کرد: بنده در جریان چنین درخواستی قرار نگرفته‌ام اما قطعا از آن حمایت می‌کنم و معتقدم اگر هم قرار است تفکیکی در وزارت صمت صورت بپذیرد، این مسئله به ابتدای دولت آینده موکول شود.

برچسب ها: وزارت بازرگانی
نظرات بینندگان